Gode faciliteter

Indeklima på Tilsted Skole:

Man hører jævnligt om dårligt indeklima i de danske skoler, og at eleverne har alt for dårlig luft i klasselokalerne. Sådan er det ikke her på Tilsted Skole. Her har vi computerstyret ventilation og udsugning på hele skolen, som vores pedel kan føre kontrol med og kan regulere efter behov. Samtidig er lærere og elever gode til at åbne vinduer i pauser for at give ekstra frisk luft i lokalerne. Det betyder, at de vejledende grænseværdier for CO2 i klasselokalerne stort set aldrig overskrides, og at eleverne - i hvert fald på dette område - kan være friske gennem hele skoledagen.

Lys på Tilsted Skole:

Tilsted Skole har været meddeltager i et stort forskningsprojekt om lys og belysning. Her har man undersøgt, hvordan lyssætning på skoler kan understøtte læring og trivsel på skolerne. Det har betydet, at vi på Tilsted Skole har rigtig god lyssætning i klasserne, som elever og lærere har mange muligheder for at regulere på alt efter hvilket lys, der lige er optimalt.

Lokaler på Tilsted Skole:

Tilsted Skole fremstår velholdt og indbydende, lige fra du træder ind ad døren. I 2021 fik vi et flot, lyst og indbydende indgangsparti. Og fortløbende gennem de sidste 10 - 15 år har vi fået renoveret stort set alle skolens faglokale og fået lavet nye toiletter også næsten over det hele. Ligesom vi er godt undervejs med at få installeret interaktive storskærme i alle klasselokaler.

Jo... Tilsted Skole er et godt sted at være, og et godt sted at lære.

Se billederne herunder fra skolen.

Skolens indgangsparti

Skolens nye, flotte indgangsparti

Skolens åbne område med bibliotek på øverste gang
Musiksalen