Beskrivelse af SFO

Åbningstider: 06:15 til 17:00 alle hverdage

Telefonnummer: 99 17 35 05

Skolefritidsordningen Oasen er placeret i underetagen, centralt midt i skolen med direkte udgang til store grønne arealer med forskelligartede legemuligheder. Ordningen ligger tæt på indskolingsområdet og i tilknytning til faglokaler.

I øjeblikket (september 2023) er der tilmeldt omkring 105 børn i skolefritidsordningen.

Fritidsordningens dagligdag er præget af leg og mange forskellige aktiviteter, såvel ude som inde. Vi lægger stor vægt på, at børnene har mulighed for at præge deres egen FRI tid, at de kan lege og slappe af. Ligeledes finder vi det væsentligt, at fritidsordningen giver tilbud om aktiviteter, der kan give børnene fysiske, musikalske, kreative og sociale udfoldelser. Foruden ovenstående tilbyder fritidsordningen en bred vifte af aktiviteter indenfor foreningslivet

Vores dagligdag er derfor opbygget som en vekselvirkning mellem spontane ønsker og udfoldelser samt planlagte aktiviteter. De fleste aktiviteter kan frit vælges af det enkelte barn.

Til hver klasse er der knyttet en fast medarbejder, som har den daglige kontakt med børnene, deres forældre, og som er i tværfaglige teams med lærerne.

SFO personalet varetager og deltager i den understøttende undervisning i indskolingen.