Generel information om skolen

Tilsted skole er beliggende i et attraktivt kvarter i den sydlige del af Thisted tæt ved fjord og skov.

Det er en mellemstor grundskole, en moderne skole med dybe rødder. Skolen har haft 75 års jubilæum,

men der har været bedrevet skole i Tilsted i mere end 400 år.

Skolen er baseret på grundlæggende værdier som tryghed, faglighed, ligeværd, fællesskab og hjertevarme.

På disse værdier laver vi en skole, hvor vi prøver at leve op til vores motto: " Tilsted skole - et godt sted at være, et godt sted at lære".

Det er også disse værdier, vi styrer efter i den fortsatte udvikling, som vi altid befinder os i - fx i forbindelse med implementeringen af Folkeskolereformen. Vi er en eftertragtet arbejdsplads præget af åbenhed, tillid og indflydelse. Vi har en engageret forældregruppe, der bakker op omkring skolen og interesserer sig for deres børns skolegang.

Skolen er 6-klasset med fortrinsvist ét spor. Ud over de almindelige klasser, har vi også kommunens modtagerklasser for indskolingsbørn og for børn på mellemtrinnet. I øjeblikket har vi tre klasser med mange ukrainske børn.

Elevtallet er i skoleåret cirka 23/24 194, og der er 30 medarbejdere i alt.

Skolen fremstår med velholdte bygninger og dejlige udearealer.